Ασκήσεις για την αυχεναλγία: τελικό στάδιο αποκατάστασης

Γράφει ο Χρυσοβαλάντης Σασσάνης PT,OMT,MAppSc, Φυσικοθεραπευτής, Συνεργάτης BackCare

Σε αυτό το στάδιο οι μύες του αυχένα, του θώρακα και της ωμοπλάτης είναι αρκετά δυνατοί ώστε να μπορούν να κρατούν τη σωστή στάση του σώματος. Για να διατηρηθούν τα καλά αποτελέσματα του προγράμματος άσκησης και να περιοριστούν οι υποτροπές, ωστόσο, θα πρέπει όσα διδάχθηκε ο ασθενής να ενταχθούν στην καθημερινές του δραστηριότητες. Οι δραστηριότητες που συχνότερα εκτελούνται λανθασμένα από την πλειοψηφία των ασθενών και οδηγούν σε ανάπτυξη συμπτωματολογίας, είναι η χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και η εκτέλεση ασκήσεων στο γυμναστήριο. Παρακάτω παρατίθενται τα βασικά σημεία κλειδιά για τη σωστή στάση του σώματος.

1. Χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή. Κατά τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή θα πρέπει ακολουθούνται οι εξής βασικοί κανόνες:

α) Ορθή γωνία θα πρέπει να σχηματίζεται μεταξύ κορμού και μηρών, μηρού και κνήμης, κνήμης και πέλματος

β) Ο κορμός θα πρέπει να στηρίζεται στην πλάτη της καρέκλας (κατά προτίμηση και ο αυχένας)

γ) Ο θώρακας δε θα πρέπει να είναι κυφωτικός

δ) Το σαγόνι δε θα πρέπει να προεξέχει προς τα εμπρός

ε) Οι αγκώνες θα πρέπει να υποστηρίζονται από τα “μπράτσα της καρέκλας”, ώστε να μην “κρέμουν” οι ώμοι από τον αυχένα

ζ) Τα αντιβράχια θα πρέπει να υποστηρίζονται από το γραφείο εργασίας

η) Η οθόνη του υπολογιστή θα πρέπει να είναι μπροστά στον εργαζόμενο και όχι στο πλάι. Το ύψος της οθόνης θα πρέπει να είναι λίγο κάτω από το ύψος των ματιών και όχι χαμηλά

θ) Το πληκτρολόγιο δε θα πρέπει να είναι μακριά από το σώμα του εργαζόμενου, γιατί θα τον αναγκάσει να καμπουριάσει για να το φτάσει

Στην διπλανή εικόνα, ατόμου που εργάζεται στον υπολογιστή, τα λάθη που σημειώνονται είναι:

α) Ο κορμός δεν σχηματίζει ορθή γωνία με το ισχίο

β) Ο κορμός και ο αυχένας δεν στηρίζονται από την πλάτη της καρέκλας

γ) Ο θώρακας είναι κυφωτικός

δ) Το σαγόνι προεξέχει προς τα εμπρός

ε) Δεν υπάρχουν “μπράτσα” στην καρέκλα για να στηρίξουν τα αντιβράχια

ΑΑ33

2. Γυμναστήριο. Κατά την άσκηση στο γυμναστήριο ο αθλούμενος θα πρέπει να θυμάται τον βασικό κανόνα: ίσιος ο θώρακας και το σαγόνι “μέσα”. Κατά τη διάρκεια της άσκησης τα μέλη θα πρέπει να κινούνται, η σπονδυλική στήλη όμως όχι. Αν δυσκολεύεται να κρατήσει τη σωστή στάση, θα πρέπει οπωσδήποτε η σπονδυλική στήλη να υποστηρίζεται. Αυτό σημαίνει πως η άσκηση μπορεί να εκτελείται από ύπτια θέση, από καθιστή με το θώρακα να υποστηρίζεται στην “πλάτη” της καρέκλας, ή από όρθια ακουμπώντας στον τοίχο. Ενδεικτικά παρουσιάζονται μερικές από τις πιο κοινές ασκήσεις και ο σωστός τρόπος εφαρμογής τους.

ΑΑ34
ΑΑ35
ΑΑ36
ΑΑ37
ΑΑ38
ΑΑ39
ΑΑ40

Latest Page Update: 15/01/2016 - 23:01:52